zaterdag 8 juni 2024

OUDE STAD

Ik ben afgelopen week twee keer naar de dierentuin geweest om foto's te maken. Meer dan honderd heb ik er geschoten. En weet je hoeveel daarvan foto's van de dieren waren? Precies negen. Ik zal je uitleggen hoe dat zo gekomen is. Woensdag was er een dagje dierentuin georganiseerd voor de bewoners van de verpleegafdeling waar ik ook onder val. Ik ben nooit zo enthousiast over zulke uitjes, maar gelukkig was ik ook niet uitgenodigd. Vergt dat nog meer uitleg? Ben ik niet welkom bij de groep? Jawel hoor, meer dan welkom. Maar er is een budget per persoon voor dergelijke activiteiten. Omdat het grootste deel daarvan opgaat aan eten en drinken en ik nu eenmaal niet eet, krijg ik de mogelijkheid om iets anders te doen met mijn deel van het budget. Ik heb er een museumjaarkaart voor gekocht. Heb ik veel meer lol van. Toch ben ik meegegaan naar de dierentuin. Ik kan dat makkelijk doen buiten het budget, want ik heb een abonnement. De reden dat ik ging was dat ik het wel leuk vind om foto's te maken van zo'n uitje. Daar maak ik dan collages van die uitgeprint worden voor de andere bewoners. Zo hebben ze een tastbare herinnering aan de dag en dat waarderen ze enorm. Ik heb het nu wel over die tientallen foto's, maar ik kan ze vanwege de privacy van mijn medebewoners hier niet zomaar plaatsen. Je moet me maar op mijn blauwe ogen geloven.

Gelukkig kreeg ik die middag het idee om de volgende dag nog eens te gaan, in mijn eentje. En dat heb ik gedaan. Ik was van plan om de gieren en de maraboes te fotograferen. Maar na wat foto's genomen te hebben van de pelikanen kwam ik uit in de oude stad. Dat is een nagebootste stad uit het Midden-Oosten van vroeger. Het viel me voor de zoveelste keer op hoeveel fotogenieke details er te zien zijn. Ik besloot er wat op de gevoelige plaat vast te leggen. Dat resulteerde er uiteindelijk in dat ik daar bijna anderhalf uur mee bezig was. En toen was de middag alweer voorbij, zo gaat dat. Time flies when you're having fun. Maar ik kon wel naar huis met opnieuw tientallen foto's om uit te zoeken. Ik zal ze niet allemaal hier plaatsen, want dat wordt te gek. Een kleine selectie wil  ik mijn lezers echter niet onthouden. Het is een geheel ander soort foto's dan je gewend bent van mij. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Laat je het even weten? Dat zou ik leuk vinden.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten